Ingatlanfelkészítési kisokos tudatos eladóknak

Minden lakásban benne van a csoda!

Minden lakásban benne van a csoda!

Hogyan lettem Home Staging tanácsadó

2019. május 12. - Biró Csilla

Túlzás lenne azt állítani, hogy már öt évesen, Tatabányán, a Lenin szobor árnyékában erre a pályára készültem. Bár a lakberendezés régóta érdekelt, de mivel nem gondoltam, hogy bármilyen affinitásom van a rajzhoz, hamar letettem erről az irányról.

Az írás viszont ment, imádtam írni, cikket, fogalmazást, esszét, kritikát, bármit, ami jött. Ráadásul – a rajzzal ellentétben – rengeteg megerősítést is kaptam, hogy tetszik, ahogyan írok, így kikövezett út vezetett a kommunikáció szakra, az újságírás felé. Azaz vezetett volna, ha valami tini hóbort hatására nem jelölöm be végül az idegenforgalom és szálloda szakot első helyre a főiskolai jelentkezéskor.

Bár a desztináció marketing vagy a szálláshely szolgáltatások árazása kevésbé ragadott magával, de rendkívül lelkes lettem, mikor francia órán egyre többet beszélgettünk egy bizonyos ösztöndíjról, ahol egy évet lehet eltölteni Franciaországban, Angers városában, az ottani egyetemen, egy partnerprogram segítségével. Rengeteget készültem, így végül az alap nyelvtudásom ellenére kiválasztottak és a negyedik évet már ebben a gyönyörű Loire menti kisvárosban töltöttem.

Itthon aztán ezt a vonalat szerettem volna tovább vinni. Francia nyelvű mesterképzésre járni, franciául beszélni a munkám során. Előbbihez kapóra jött a Jean Moulin Lyon Egyetem és a BME közös francia-magyar közgazdász MBA képzése, utóbbihoz pedig egy Magyarországon akkor nyíló SSC központ ajánlata, akik francia nyelvű ügyfélszolgálatost kerestek. Az egyetemet már munka mellett csináltam végig, később már közvetlenül ügyfelek képviseletével, incident menedzsmenttel és minőség menedzsmenttel, dokumentációk írásával, tréningek szervezésével foglalkoztam.

2013 végén született meg az idősebb lányom, aki mellé 2016-ban kistestvér érkezett, így az elmúlt 5 évet leginkább az ő nevelésük töltötte ki. Meg persze a Home Staging, amire az első lakásunk eladásakor találtam rá. A kisebb lányom születésekor vált igazán szűkössé a kis 42 négyzetméteres belvárosi lakásunk, amit a férjemmel a megismerkedésünk után vásároltunk. 2016 nyarát írtunk ekkor, éppen felrobbant a budapesti ingatlanpiac, kapkodták a lakásokat, meredeken mentek felfelé az árak a belvárosban, főleg a körúton belül.

Tudtuk, hogy a lehető legtöbbet kell kihoznunk a lakás eladásából, hogy a környéken, relatív kicsi befektetéssel, kétszer akkora otthont tudjunk vásárolni. A lakásunk bár nem volt rossz állapotban, de rettenetesen zsúfolt volt és minden négyzetcentiméter a gyerekes létről árulkodott. Őszintén nem tudtam elképzelni, hogy lehetne ezt a káoszt előnyösen lefényképezni a hirdetéshez, illetve, hogy hogyan fogom a lakást egy 2,5 évessel meg egy újszülöttel naponta olyan állapotra hozni, ahová szívesen engedek be vadidegen embereket, hogy belelássanak az életünk legintimebb részeibe.

Ekkor jutott eszembe a Home Staging, amiről korábban már olvastam néhány lakberendezéssel foglalkozó oldalon. Ahogy egyre több információt szereztem a témában, biztos voltam benne, hogy ez lesz a nekünk való módszer, hogy kihozzuk a lehető legtöbbet a lakásunkból. Segítségül hívtunk egy Home Staging tanácsadót, aki elmondta, milyen átalakítások szükségesek ahhoz, hogy a lakásunk a legvonzóbb arcát mutathassa a vevőknek, ezáltal könnyen, gyorsan, az elérhető legmagasabb piaci áron eladhatóvá váljon. Tanácsai kiterjedtek az optimális berendezésre, a használt színekre, a szükséges felújításokra, mindezt persze az általunk elképzelt költségkeretre, a célcsoport elképzeléseire és a kerület piaci sajátosságaira szabva.

Olyan lelkesek lettünk az elmondottaktól, hogy rövid időn belül kiürítettük a lakást és ideiglenesen albérletbe költöztünk. Elvégeztük a javasolt felújításokat, javításokat, kiválasztottam az ajánlott bútorokat és dekorációkat, majd a megbeszélt koncepció alapján berendeztem a lakást. Ezt a lépést egyébként nem mindig a tulajdonos végzi, engem viszont nagyon érdekelt a téma, ráadásul jól is esett egy kis kreatív munka, amivel kiszakadtam a kisgyerekes mindennapokból.  Végül egy Home Staging szemlélettel rendelkező szakember elvégezte az utolsó simításokat a stylingban és elkészítette azokat a profi enteriőrfotókat, amivel a lakás a piacra került. Természetesen ehhez profi hirdetési szöveget írtam, alaprajzot szerkesztettem. Az átalakítás végül olyan jól sikerült, hogy az érdeklődők - a nyári meghirdetés ellenére - egymásnak adták a kilincset, később pedig több ajánlatból is válogathattunk. Az értékesítés sikere és a látható értéknövekedés végleg meggyőzött a módszer működéséről.

Szerettem volna, ha minél több ember megismerheti ezt a remek lehetőséget, így elkezdtem magam képezni ezen a területen. Az volt a célom, hogy Home Staging tanácsadó legyek, így segíthessek másoknak is, hogy maximalizálni tudják lakásuk értékét. Újra felvettem a kapcsolatot a tanácsadáskor megismert Dr. Somogyi Patríciával, aki Magyarországon ismertté tette a Home Staginget és négy lépcsős képzési rendszerben oktatja a témát. Végig jártam az általa tartott összes képzést, minikurzust és workshopot, idén februárban pedig hallgatója lettem a III. MSP Home Staging Akadémiának, ami a legmagasabb szintű képzés a témában Magyarországon, mellette pedig egy OKJ-s lakberendező képzésen mélyítettem el szakmai ismereteimet.

Júniusban véget ér az akadémiai képzés, lassan pedig kisebb lányom is ovis lesz, így felmondtam a korábbi munkahelyemen, hogy teljes állásban Home Staging tanácsadóként tudjak dolgozni, így segítve ügyfeleimet a tudatos ingatlanértéknövelés útján. Kedvcsinálónak következő bejegyzésemben bővebben mesélek majd a saját lakásunk eladásának sikeréről, tapasztalataimról és a felmerülő nehézségekről. Remélem, akkor is velem tartotok!

A bejegyzés trackback címe:

https://birocsillahomestaging.blog.hu/api/trackback/id/tr6514822576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása