Ingatlanfelkészítési kisokos tudatos eladóknak

Minden lakásban benne van a csoda!

Minden lakásban benne van a csoda!

9 érv a Home Staging mellett

avagy miért éri meg felkészíteni lakásodat az eladásra

2019. július 05. - Biró Csilla

Remélem, aki követi a blogot és érdeklődik a téma iránt, azt már nem kell különösebben győzködnöm, hogy milyen remek dolog is a Home Staging. Az alábbiakban olvashatjátok a Home Staging mellett szóló érveket, amik remélem szépen, lassan egyre több eladóhoz, főbérlőhöz jutnak majd el és idővel megváltozik a hirdetések minősége az ingatlanos portálokon. Ezt a cikket szeretettel ajánlom az örök kétkedőknek és kifogást keresőknek is, meg persze mindazoknak, akik szeretnék tisztán látni, mitől is működik ez a módszer.

Ha valaki véletlen még nem olvasta, ajánlom EZT a cikket, ami leírja, mit is jelent, miről is szól a Home Staging szemlélet. Röviden összefoglalva a Home Staging ingatlanfelkészítést jelent, melynek segítségével olyan értékes lakást hozunk létre a leendő vevő számára, mely így könnyen, gyorsan, az átlagosnál jellemzően magasabb piaci árért eladhatóvá/kiadhatóvá válik. Járjuk kicsit körbe ezeket az érveket:

  1. Gyorsan eladhatóvá válik: a felkészített lakások jellemzően néhány héten belül elkelnek, de a leghosszabb értékesítési idő is maximum 2-3 hónap szokott lenni. Ennek okát elég könnyű belátnunk, hiszen egy felkészített lakás kitűnik a kínálatból, sok érdeklődőt vonz, ráadásul tulajdonosa a vevői elvárásokat figyelembe véve alakította ki, így sokan meg tudják benne látni álmaik otthonát
  2. Átlagosnál magasabb piaci áron kel el: sokszor tapasztalom, hogy ez az egyik leggyakrabban feltett kérdés, mennyit nyerhetünk egy ingatlan felkészítésével. Erre nincsen egy meghatározott ökölszabály, de klasszikus Home Staging esetén (a lakás árának 2-5 % ráfordításával) nagyjából 10-20%-os extra hozam mindenképpen elvárható. Jól látható tehát, hogy a felkészítés költsége minimális az elvárható profithoz képest. Ha valaki pedig befektetési céllal újít fel és akár nagyobb ráfordításban (jellemzően 5% felett) is gondolkozik, ott természetesen az elvárható hozam is magasabb lesz, mint a klasszikus Home Staging esetén.
  3. Könnyen eladhatóvá/eladhatóvá válik: könnyű elképzelni, hogy egy remek alapadottságokkal rendelkező, fényárban úszó, világos, tágas, panorámás lakás, optimális belső elrendezéssel -némi felkészítés után- mágnesként vonzza a potenciális vevőket. A Home Staging azonban olyan lakások esetén is működik, amik egyébként kevésbé kedveltek a vásárlók körében. Ilyen lehet a földszinti, legfelső emeleti elhelyezkedés, udvari nézet a régi, körfolyosós házaknál stb. Adott esetben egy lift nélküli társasház vagy egy leromlott külső/belső homlokzat is ronthatja az eladás esélyeit. Ilyen esetekben szinte kötelező lenne felkészíteni a lakást az eladásra, hogy az előnytelen alapadottságokat egy optimálisan kialakított, tágas, világos lakás ellensúlyozni tudja.ervek1.jpg
  4. Értékes lakást hoz létre a vevő számára: mivel a felkészítés megkezdésétől a vevő és az ő igényei vannak a középpontban, így az elkészült lakás már semennyire sem az eladóról, sokkal inkább a vevőről szól. Jó kérdés persze, honnan ismerjük a vevői igényeket? Egy felkészült Home Staging szakember könnyedén meg tudja határozni, milyen vevői körnek lesz majd érdekes az elkészült lakás, így már a felkészítés során figyelembe tudja venni, hogy milyen elvárásai vannak az adott célcsoportnak.
  5. Kényelmet kínál a vevő számára: hihetetlenül vonzóvá teszi ezeket a lakásokat, hogy új tulajdonosa mindent készen kap. Nem kell a felújtással bajlódnia, szakembert keresnie, időt, pénzt, energiát áldoznia a kisebb-nagyobb hibák kijavítására, hiszen ezeket az eladó már elvégezte helyette. Sok esetben a lakás akár a komplett bútorzattal és kiegészítőkkel megvásárolható, az igényes berendezés, a tökéletesen kiválasztott dekorációval együtt számos célcsoportnak (befektetők, első lakást keresők stb.) hatalmas értéket képvisel, amire szívesen áldoznak akár a lakás vételárán felül is, hiszen az esztétikum mellett, hatalmas kényelmet is hordoz egy igényesen berendezett lakás.ervek3.jpg
  6. Alku nélkül/minimális alkuval kel el: egy szokásos alkufolyamatban a leendő vevők jellemzően a lakás hibáira, hiányosságaira hivatkoznak. Mivel egy felkészített lakásnál ezeket mind kijavítjuk, a vásárlónak nem hagyunk alkualapot. Ráadásul, ahogy fentebb is írtam – egy felkészített lakás kitűnik a kínálatból és sok emberhez eljut, így a potenciális vevők, sokszor irányárat ajánlanak, hogy biztosan ne maradjanak le álmaik otthonáról. Egy Home Staginggel felkészített lakás esetén a nagy érdeklődés nem csupán egy ingatlanos marketingfogás, a megtekintők sokszor tényleg egymásnak adják a kilincset a hirdetés megjelenése után.
  7. Látványos hirdetési anyag több emberhez eljut: jó bornak nem kell cégér, tartja a mondás, és valóban, egy szépen felkészített, profi fotókkal bemutatott lakásra rengetegen kattintanak a hirdetési oldalakon, kiemelik az ingatlanpiaccal foglalkozó portálok (pl: Otthontérkép – hét legszebb eladó ingatlanai összeállítása) és rommá osztják, kommentelik az ismerősök a közösségi oldalakon. Ekkora eléréshez normális esetben mélyen a zsebünkbe kellene nyúlnunk a hirdetés feladásakor, a Home Staging esetén azonban elég profin felkészíteni a lakást és várni, hogy a leendő vevőnk ebből a rengeteg csatornából valahol összefusson a hirdetésünkkel.
  8. Hamar költözhetővé válik: mivel az eladó a felkészítés során már összeszedett minden felesleges tárgyat, sok esetben kiköltözött a lakásból (vagy legalább tudja, hová költözik majd az eladás után) és előkészítette az eladáshoz szükséges dokumentumokat is (pl: energetikai tanúsítvány) a vételár beérkezését követően már nem sok teendője marad, így a kulcsok átadása napokon, heteken belül megtörténhet. Ezek a rendezett körülmények, a letisztult lakás, mind bizalmat ébresztenek az eladó iránt, olyan ember benyomását keltve, akivel szívesen kötünk üzletet. A felkészítés során pedig az eladó érzelmileg is elszakad a lakástól, megkönnyítve ezzel az eladást és a továbblépést számára.ervek4.jpg
  9. Formálja az eladó gondolkodását: a felkészített lakás nem csupán a vevőket, sok esetben az eladót is lenyűgözi. Korábban nem is gondolta, hogy ilyen lehetőségek rejlenek a lakásában, és ez az „új”, tágas és világos lakás még a saját tulajdonosát is el tudja kápráztatni. Sokan később az új otthonukat is igyekeznek majd ezen elvek mentén berendezni, kerülve a korábbi zsúfoltságot, ami előző lakásukat a felkészítés előtt jellemezte.

Az utolsó ponthoz kapcsolódva a következő bejegyzésben arról fogok írni, hogy személy szerint nekem mit adott a Home Staging, miben változott meg az életem és a világszemléletem a módszer megismerése óta. Remélem sokan velem tartotok akkor is, addig is kellemes pihenést és vidám nyári napokat kívánok mindenkinek!

Ha pedig még nem láttátok, csatlakozzatok vadonatúj facebook oldalamhoz: 

https://www.facebook.com/birocsillahomestaging/

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://birocsillahomestaging.blog.hu/api/trackback/id/tr5914926468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása