Ingatlanfelkészítési kisokos tudatos eladóknak

Minden lakásban benne van a csoda!

Minden lakásban benne van a csoda!

Az 5 legfontosabb dolog, amit a Home Stagingnek köszönhetek

2019. július 14. - Biró Csilla

Ígértem, hogy legközelebb egy személyesebb bejegyzéssel jelentkezem, mégpedig arról, mit változtatott az életemben, illetve mi mindent köszönhetek a Home Staging szemléletnek.

Aki még nem olvasta, ajánlom EZT a bejegyzésemet is, melyből kiderül, hogyan ismerkedtem meg az ingatlanok eladás/kiadás előtti felkészítésével, illetve miért döntöttem úgy, Home Staging tanácsadóként szeretnék dolgozni a GYES évei után.

A fenti kérdéskört egyszerű lenne persze annyival letudni, hogy a Home Staging gyakorlatilag az életem összes jelentős területére nagy hatást gyakorolt, mégis összegyűjtöttem azt az 5 legfontosabb dolgot, amire a Home Staging segítségével találtam rá.

  1. Az új otthonunk

Korábbi bejegyzésekben már leírtam, hogy tulajdonképpen akkor ismerkedtem meg közelebbről a Home Staging szemlélettel, mikor a saját lakásunkat terveztük eladni, hogy egy nagyobb, családi otthonba költözhessünk. A második kislányunk születésekor egy pici, egy szoba + galériás belvárosi garzonban éltünk, ami addigra a rengeteg felhalmozott tárgytól és persze a helyhiánytól is, nyomasztóan szűkössé vált. Mindenképpen időszerű volt a lakáscsere, de szükség volt ahhoz a Home Stagingre, hogy korábbi lakásunkat a benne rejlő lehetőségeket megmutatva, a lehető legmagasabb áron adjuk el, hogy a kapott összeget kiegészítve utána egy kétszer akkora, belvárosi lakást vásárolhassunk.

A felkészítés alatt folyamatosan bújtam a lakáshirdetéseket, figyeltem a piacot és időről-időre elmentettem azokat a lakásokat, amik megfeleltek az elvárásainknak és megfizethetők voltak számunkra. Tételes listám volt róla, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a vásárolni kívánt lakásnak, így nagyon célirányosan, saját igényeinkre szabva tudtam keresni. Folyamatosan a fejemben volt egy nagy, tágas, világos polgári lakás, nagy belmagassággal, rengeteg ablakkal, gardróbbal, saját hálószobával, külön gyerekbirodalommal, kandallóval a nappaliban. Ezekre a képekre gondoltam a sok dobozolás közben, ha valamilyen nehézségbe ütköztünk, de akkor is beugrottak, mikor négykézláb sikáltam a padlót vagy aznap harmadszor rohantam vissza a lakásba, hogy megmutassam a következő érdeklődőnek.

Mikor aztán vevőre talált a lakásunk, a foglalóval a zsebünkben, 5 olyan lakásba mentünk el, amiket korábban kiválogattam. Ezek között volt a mostani lakásunk is. Összesen 2 napot töltöttünk a keresgéléssel és bár ez a lakás finoman sem a legjobb arcát mutatta a megtekintéskor, mégis azonnal megláttam benne mindazt, amit kerestünk. Hiszek benne, hogy a gondolatnak teremtő ereje van, most pedig gyakorlatilag abban az álomlakásban élünk, amire korábban vágytunk.

  1. Új hivatás

Tisztán emlékszem a pillanatra, amikor a felkészítés végére lassan minden berendezési tárgy és dekoráció a helyére került, az volt az első gondolatom, hogy „Úristen, ez valami csoda, miért nem ismeri ezt a módszert mindenki?” Rögtön írtam is Patríciának, hogy ez valami hihetetlen és én szeretnék tanulni és megérteni, hogyan és mitől működik ennyire ez az egész. Akkoriban indultak az első MSP Home Staging Alapképzések, amire elmentem, aztán pedig jött sorban a többi workshop, minikurzus és gyakorlat, egyik a másik után. Egyre jobban nyílt ki előttem ez a világ, én pedig szépen lassan rájöttem, hogy soha semmi nem érdekelt még ennyire. Beiratkoztam mellette egy lakberendező iskolába, mire pedig februárban elindult a Home Staging Akadémia, már nem volt számomra kérdés, hogy tanácsadóként képzelem el a jövőmet.

Nem volt könnyű összeegyeztetni a sok tanulást, rajzolást, beadandókat és dolgozatokat a családi életünkkel, de életemben először éreztem azt, hogy hajnal kettőkor sem kínlódva ülök le egy feladat mellé. A mai napig örömből dolgozok, minden egyes bejegyzés, poszt szívből születik. Őszintén látom a csodát minden egyes lakásban és boldog vagyok, ha valakit hozzásegíthetek az álmai eléréséhez. A Home Staging olyan tökéletes keveréke a közgazdasági ismereteknek és a lakberendezésnek, ami olyan, mintha egyenesen nekem találták volna ki. Közben pedig sokat írhatok, emberekkel foglalkozhatok, ami szintén nagyon tetszik választott új hivatásomban.

  1. Támogató szakmai közösség

Nagyon fontos számomra, hogy az Akadémia révén egy olyan összetartó és pozitív szakmai közösségbe kerültem, akikre bátran számíthatok, ha valamilyen szakmai területen tanácsra, információra van szükségem. Jó érzés hasonlóan gondolkodó, azonos értékeket valló emberekkel beszélgetni, akikkel számos közös vonásunk van az élet egyéb területein is. Mivel a Home Staging Magyarországon még nagyon kevéssé ismert, valahogy közös missziónknak is érezzük, hogy egyre több ember számára tegyük ismertté ezt a nagyszerű módszert.

Mivel korábban a vállalkozás semmilyen szinten nem volt része az életemnek, illetve a közvetlen környezetemben sem igazán voltak vállalkozók, pláne nők vagy anyukák, úgy éreztem, ezen a területen is bőven van mit tanulnom. Hónapokkal ezelőtt beléptem a Mompreneurs csoportba, ahol a csapattagok kisgyerek mellett vállalkozó édesanyák, akik egymást segítik tippekkel, tanácsokkal, együttműködésekkel a sikeres vállalkozóvá válás útján.

Ebben a csoportban találtam rá egy vállalkozásindítási tréningre, ami szintén rengeteget segített, illetve a résztvevők között olyan közösség szerveződött, akikkel azóta is igyekszünk egymást támogatni együttműködések, tanácsok formájában. Szintén ebben a csoportból választottak ki egy Mentor Programhoz, ahol egy coach irányítása mellett 3 hónapig dolgozhattam a vállalkozásom indításának kérdésein.

kozosseg.jpg

  1. Egyszerűsítés az élet minden területén

Sosem felejtem el azt a jóleső érzést, amit akkor éreztem, mikor beléptem a régi lakásunkba a felkészítési folyamat végén. Eszembe jutott, hogy akár így is lehetne élni, nagy, világos terekben, kevés bútorral, tökéletesen passzoló dekorációkkal, puha lakástextilekkel, felszámolva a zsúfoltságot, büszkén mutogatni a lakásunkat, akár ismeretleneknek is.

Akkor határoztam el, hogy a következő lakásunkat már ebben a szellemben szeretném kialakítani. Olyan otthonra vágytam, ami tágas, rendezett, világos, belépve valóban olyan érzésem van, hazaértem. Olyan lakást, ami értünk van, a mi kényelmünket szolgálja, emellett esztétikus, praktikus, de semmiképpen sem zsúfolt.

Hosszú út vezetett idáig, sokat kutakodtam a témában, de ez az egyszerűsítő, letisztult szemlélet az életünk minden területére kihatott. Jártam otthonszervezési workshopon, megismertem a Konmari módszert vagy az Egyszerűbb Gyermekkor szemléletét, de közelebb kerültem a hulladékcsökkenő törekvésekhez és az újrahasznosításhoz is, mindezt rengeteg önismerettel megfűszerezve.

egyszeru.jpg

  1. Befektetési lehetőség:

Bár egyre többet cikkeznek róla, hogy az ún. „szuper állampapír” jelentős forrásokat von ki a hazai ingatlanpiacról (ingatlanalapok megtorpanása, csökkenő piaci kereslet), úgy gondolom, a home staginggel kombinált ingatlanbefektetés a továbbiakban is stabil profitot eredményező, rentábilis befektetési forma marad, amennyiben megfelelően meghatározott befektetési stratégiával és átgondolt kivitelezéssel párosul.

Korábban említettem, hogy a home stagingnek a „lakossági célú” (magánszemélyek készítik fel saját ingatlanukat az eladásra/kiadásra) felhasználása mellett, sokan vannak olyan ingatlanbefektetők, akik továbbértékesítésre szánt, felújítási projektjeiknél a home staging segítségével igyekeznek az eladásból származó profitjukat maximalizálni. Vagyis felújított lakásaikat már nem üresen, logó vezetékekkel és nagy cementes zsákokkal, hanem igényesen berendezve és dekorálva, profi hirdetési anyagot összeállítva dobják piacra.

A későbbiekben a férjemmel mi is tervezünk hasonló befektetési célú lakásvásárlást, ahol a megvásárolt ingatlant a Home Staging szemlélet segítségével felkészítenénk, majd tovább is értékesítenénk extra profit reményében. Továbbá bíztatok mindenkit, aki foglalkozik hosszú- vagy rövidtávú lakáskiadással, esetleg befektetési célú ingatlanvásárlásban gondolkodik, keressen bátran, biztosan tudok segíteni, hogy megmutassuk a lakás legjobb arcát, a benne rejlő lehetőségekkel együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://birocsillahomestaging.blog.hu/api/trackback/id/tr6414946542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása