Ingatlanfelkészítési kisokos tudatos eladóknak

Minden lakásban benne van a csoda!

Minden lakásban benne van a csoda!

Mi történik egy Home Staging tanácsadáson?

2019. július 22. - Biró Csilla

Gondoltam, a mai bejegyzésben kicsit erről mesélnék Nektek, hátha vannak olyan lelkes, a Home Staginggel még ismerkedő érdeklődők, akiknek ez még nem egészen világos. Nem biztos, hogy minden tanácsadó ugyanezen metódus alapján dolgozik, így természetesen én csak a saját módszeremről tudok nyilatkozni.

A Home Staging tanácsadás minden esetben személyesen, a felkészítésre váró lakásban történik. Ezt megelőzően a leendő ügyfelektől kérni szoktam fényképet a lakás helyiségeiről, illetve az ingatlan legfontosabb adatait, hogy ezek alapján fel tudjak készülni a személyes találkozóra. Így képet tudok alkotni az ingatlan jelenlegi állapotáról és meg tudom becsülni az ingatlan jelenlegi értékét is. A tanácsadás előtt felmérem az adott város/kerület ingatlanpiaci sajátosságait, a lehetséges versenytársakat.

A személyes találkozó elején fontos tisztáznunk, milyen eddigi ismerete van az eladónak a Home Stagingről, megbeszéljük a főbb irányelveket és választ kap minden olyan kérdésre, ami bizonytalanságot, kétséget okoz számára a lakás felkészítésével kapcsolatban. A tanácsadási folyamat kezdetén fontos megismernem az emberi oldalt is, hiszen egy lakás eladása, egy költözés rengeteg bizonytalanságot vet fel az eladóban is. Tisztáznunk kell, meddig terveznek a lakásban maradni, esetleg ki tudnak-e költözni az értékesítés idejére. Nem mindegy, mennyi idő alatt szeretnék lezárni a folyamatot, illetve, hogy mekkora összeget szánnak az ingatlan felkészítésére.1906.jpg

Fontos tudni, hogy nincsenek kőbe vésett határidők vagy szigorúan meghatározott összegek, amit mindenképpen el kell költeni a lakás felkészítése során, viszont le kell szögeznünk, hogy a Home Staging folyamat időt-pénzt-energiát kíván a lakás tulajdonosától, ezek optimális kombinációját azonban mindig az ügyfél választja meg. Vannak, akik kisebb költségkeretből gazdálkodva, sok időt és energiát áldoznak be a sikerért. Ilyenkor például családi-baráti körben oldják meg a feladatok nagy részét (dobozolás, költöztetés, takarítás, kisebb javítások). Mások pedig úgy döntenek, időt és energiát spórolnak, ha a feladatok nagy részére fizetett segítséget alkalmaznak, cserébe viszont magasabb lesz a projekt összköltsége is. Egy jó tanácsadó az eladó lehetőségeit és a leendő vevők igényeit figyelembe véve határoz meg egy olyan optimumot, ami ebből a kombinációból képes a lakás legjobb arcát kihozni. Fontos még, hogy ugyan felvillantom az eladónak a lehetséges változatokat, a költségek-megtérülés-időigény paraméterek mentén, a végső döntés mindvégig az ügyfél kezében marad.o6q4if0.jpg

Ezután a korábban meghatározott költség és időkeret mentén javaslatot teszek azokra a változtatásokra, amikkel az adott feltételekkel a lakás legjobb arcát ki tudjuk hozni a felkészítési folyamat végére. Kitérünk a lakásban alkalmazott színekre (falak, bútorok, lakástextilek, kiegészítők stb. ), az optimális bútorozásra és dekorációra(a lakásban lévő bútorokat és kiegészítőket is figyelembe véve), a szükséges javításokra, apróbb felújításokra is. Pontosan meghatározzuk mik azok a bútorok és dekorációk, amik a lakásban maradnak az értékesítés idejére is, illetve mik azok a berendezési tárgyak, melyeket az eladónak mindenképpen el kell vitetnie, hiszen semmilyen szinten sem szolgálják az eladást.  Számba vesszük az ingatlan előnyeit és kevésbé jó adottságait is. Míg a felkészítés során az előnyöket igyekszünk maximálisan kidomborítani, a hátrányokat próbáljuk minimalizálni a Home Staging eszköztárának segítségével.

Egy tanácsadás nagyjából 2-3 órát vesz igénybe, ehhez adódik hozzá az az idő, amit korábban a felkészülésre fordítok. A folyamat a legtöbb esetben itt nem zárul le, a további lépésekről egy következő bejegyzésben tervezek írni. Ritkán előfordul, hogy egy ügyfél nem elég motivált vagy elkötelezett a Home Staging iránt, esetleg valami hirtelen családi vagy egyéb ok tántorítja el a felkészítéstől, vagy akár a lakás eladásától is.  

Legtöbb esetben azonban a tanácsadás végén megbeszéljük a legfontosabb tennivalókat, ezeket határidőkkel látjuk el, illetve megbecsüljük a várható költségeket is. Amennyiben az ügyfél igényli, az elhangzott információkról írásos anyagot is készítek, ami tulajdonképpen a tanácsadást összefoglaló kivonat, beszerzési és tennivalói listával, hangulat- és színmontázzsal, valamint berendezési tervvel is. Innen pedig már tényleg kezdetét veszi a valódi felkészítés, amit egy következő bejegyzésben fogok bemutatni Nektek!

A bejegyzés trackback címe:

https://birocsillahomestaging.blog.hu/api/trackback/id/tr114974374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása